Mé plány pro rok 2019

Leden už je u konce, a tak se i já probouzím z medvídkovsého zimního spánku. Nevím proč, leden je pro mě velmi pochmurný měsíc, kdy nemám na nic moc náladu ani chuť, nemohu se k ničemu pořádnému rozhoupat a dost často jsem v tento měsíc nemocná… Také se v něm stane pravidelně něco negativního, srazí mě na kolena nebo je mi z něčeho fakt smutno. Na druhou stranu je leden měsíc, ve kterém jsem prožila mnoho hezkého. Před 12 lety jsem potkala svého muže a začali jsme spolu chodit, před dvěma lety jsem v lednu zjistila, že jsem těhotná. 🙂 I přesto je leden měsíc, na který se fakt netěším. A příští rok asi budu chtít odletět do nějaké teplé krajiny a přečkat ho alespoň částečně tam. 😀 Jak to máte s lednem Vy, hm?

Ale abych se dostala k tématu dnešního článku. Dnes bych se chtěla věnovat mým plánům, které pro tento rok mám. 🙂 Já jsem vyloženě plánovací typ, ovšem jen v některých záležitostech. 😀 Pokud si mám naplánovat program na další víkend, jsem v tomhle dost marná. 😀 Nicméně, co se týče dlouhodobých plánů, kam chci směřovat a co bych chtěla dokázat, ty mi jdou perfektně! 🙂

Minulý rok byl pro mne rokem velmi zajímavým. Nechci ho tady dlouze hodnotit, nicméně ve zkratce jsem se učila být mámou  a zároveň pracujícím člověkem, založila jsem si živnost a začala jsem fotit páry, rodiny, svatby, oslavy, květiny… K tomu se z blogu taky začala částečně stávat i má práce a já chtěla dělat vše na 100%, až jsem se dostala do bodu, kdy jsem nebyla absolutně šťastná v žádné oblasti. A tak jsem vše dost omezila, abych nabrala nový dech. A ten mám. I energii. Je mi skvěle a jsem při plné síle. Tedy aspoň psychicky. V oblasti fyzické se to úplně neděje, a tak mám se svou tělesnou schránkou nějaké úmysly, abych nebyla unavená a aby se ze mě nestal medvídek na plný úvazek. 😀 No a i s tím souvisí mé plány. Tak pojďme se na ně podívat. 🙂

  1. Cvičit po ránu jógu

Prvním bodem je to, že bych chtěla každé ráno nebo alespoň povětšinu rán cvičit jógu. Tím nemyslím, že bych si odcvičila 60 minut ásán, ale jen se tak 10 minut po ránu protáhnout a nabrat dech do nového dne. 🙂 Pak si dát zelený čaj a snídani a věřím, že den bude úplně jiný. Víte jak začíná můj den teď? Dost špatně podle mě. Nejdřív zkontroluju mailovou schránku a hned potom instagram, takže hned od probuzení sedím u telefonu. A pak se to dopoledne tak líně táhne. Věřím, že ranní jóga mi pomůže začít den jinak a být produktivnější. 🙂

 

2. Na jaře začít chodit na kondiční jízdy a oprášit svůj řidičák

Řidičák jsem si udělala hned v 18, což už bude 10 let, no to je hrozný zjištění! 😀 No ale jak to občas bývá, neměla jsem moc možnost aktivně jezdit, a tak šel čas a já se tím víc začala bát za volant sednout. Přecejen je pohodlnější sedět na sedadle spolujezdce a koukat z okýnka ven, číst si nebo dělat práci, kterou potřebujete. Od toho, co se narodila moje holčička ale pozoruji, že bych chtěla být takto nezávislá, sednout do auta a odvést nás tam, kam potřebuji. Takhle jsem fixovaná na městskou hromadnou dopravu a musím se přiznat, že někdy mě to dost štve. Ale nebudu Vám lhát. Řidičák jsem si dělala na malém městě, Brno je pro mě džungle a dost se bojím. Strach ale musím překonat. Tak mi držte palce! 🙂

 

3. Osvěžit francouzštinu i angličtinu

Francouzsky jsem se učila už od 3. třídy. A měla jsem ji moc ráda! Jenže pak jsem přešla na gympl, hodiny francouzštiny nebyly natolik intenzivní a já zakrňovala a zakrňovala, protože jsem učení moc nedala. (Měla jsem jiné starosti, že jo, jak to u puberťáků bývá.) Nicméně, poslední dobou (prostě stárnu, přiznávám) mám pocit, že je to opravdu tak, že kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem. Ještě tedy nevím, jakým způsobem si ty jazyky budu osvěžovat, v úvahu totiž připadá jen nějaké formy samostudia, ale jsem pro to rozhodnutá, tak snad to nějak půjde. 🙂

4. Hodně cestovat a výletovat

Náš život utváří jednotlivé zážitky. Ty, spolu se vzpomínkama nám nikdo nemůže vzít a proto si myslím, že je cestování a objevování nových míst skvělé trávení volného času a že to rodinu stmeluje. 🙂 Poté, co se narodila Natálka jsme cestování dost omezili, ale za chvíli jí bude už rok a půl a myslím, že je na čase opět s poznáváním Česka i zahraničí opět začít. 🙂

 

5. Víkendy trávit aktivně

Asi je to zimou, ale víkendy teď trávíme dost lenošivě. A to mě úplně nebaví. Chtěla bych být venku v přírodě. Chtěla bych sportovat… A to teď v zimě s malým dítětem úplně nejde. Takže už se nemohu dočkat jara. 🙂 A asi stárnu, protože čím jsem starší, tím více chci svůj čas trávit v přírodě.

6. Chodit pravidelně na pole dance

V říjnu jsem znovu začala chodit na pole dance a děsně mě to chytlo. Je to skvělý odreagování, je to skvělý relax a taky je to super sport. Moc bych si přála chodit cvičit 2x týdně, ale nejsem si jistá, jestli mi to můj rodičovský život dovolí, 1x týdně chodit budu ale určitě. 🙂

 

7. Přečíst každý měsíc alespoň jednu knížku

Možná to o mě nevíte, ale já jsem milovník knih. Neskutečně mě baví proniknout do příběhu, který je napsán na desítkách či stovkách listů papírů. 🙂 Po Natálčině narození jsem knihám moc nedala, ale řekla jsem si, že je na čase se k této aktivitě vrátit. A víte co? Za leden se mi podařilo přečíst dokonce 2 knížky! 🙂 Jupí!

 

8. Více přemýšlet o tom, co jím

Nemyslím tím, že bych nesledovala kvalitu potravin. Můžete si být jistí, že u nás doma najdete kvalitní potraviny. Jde spíš o to, že sem tam se zapomenu dobře najíst něčeho výživného, dost často jsem třeba vynechala oběd a odpoledne nebo večer jsem to doháněla sladkým a pečivem. A to fakt není dobře. Chci teď tedy více plánovat svůj jídelníček a chci jíst rozumně. 🙂 Vždyť dávám příklad své dceři.

9. Chodit spát nejpozději ve 22:30

Poslední dobou zjišťuji, že jít spát kolem 22.hodiny je pro mé tělo super. Dostatečně si do rána odpočinu a načerpám nové síly. A to je pro mě moc důležité, probudit se s velkou energií. 🙂 Maminky určitě pochopí.

 

10. Více relaxovat a trávit čas spolu s manželem

Ne, že bychom spolu trávili málo času, večery jsou naše a koukáme se spolu na seriály. Taky si sem tam zajdeme na rande, což znamená, že jdeme do kina a na večeři. 🙂 Chtěla bych ale, abychom spolu více relaxovali – šli si zaplavat, do sauny, na masáž a tak. 🙂 Tak nám držte v tomhle palce.

 

11. Trávit čas se svou dcerou naplno

Víte, co se mi děje? Že v čase, kdy bych si měla hrát se svou dcerou a věnovat se jí, často beru do ruky telefon a odepisuju na zprávy a maily. A tak jsem si řekla ne! Čas se svou dcerou budeš trávit bez telefonu v blízkém dosahu a vše si řeš večer. No snad mi na to hodina večer bude stačit. To je totiž čas, který jsem si na to vymezila. 🙂 Ale opět, nechci, aby Natálka měla za vzor někoho, kdo má v ruce často telefon, když by se měl věnovat něčemu jinému. 🙂

 

No, 11 bodů, to by mi asi mohlo stačit co? 🙂 Mám tedy i nějaké pracovní cíle a plány, ale ty si nechám pro sebe a budu doufat, že se mi vyplní. 🙂 A co Vy a Vaše plány pro rok 2019? Máte nějaké? 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *